Fizioterapija na domu

Fizioterapija pri ostalem

m

Osteoporoza

Osteoporoza je bolezen, pri kateri pride do zmanjšanja čvrstosti kosti in s tem povečanja možnosti zloma kosti. Poleg tega, da je kostnina okrnjena, se zmanjša tudi kostna masa. Kosti postanejo vedno bolj krhke, najpogostejši zlomi pa so zlomi kolka, vretenca in podlahtnic. Osteoporoza je pogostejša pri ženskah, vsak peti bolnik pa je tudi moški. Pojavljajo se bolečine, težje se gibamo in opravljamo naša vsakodnevna opravila.

m

Zakaj poiskati nasvet fizioterapevta?

Za preventivo in zdravljenje osteoporoze je ključnega pomena gibanje, vendar ne kakršnokoli gibanje. Poudarek je na pravilnem gibanju in izboru pravih vaj za vaše trenutno stanje in potrebe. Nasvete in navodila, katerih vaj in ukrepov se lotiti pa vam lahko ponudi le strokovno usposobljena oseba, ki ima dovolj znanja o anatomiji in fiziologiji človeškega telesa in delovanja in hkrati dovolj znanja, da vas lahko nauči pravilnih vaj in njihovega pravilnega izvajanja. Zato poiščite nasvete in pomoč pri diplomiranem fizioterapevtu.


Za obravnavo osteoporoze izberite fizioterapevta ker:

  • Imamo zanimanje za starajočo populacijo in zdravje žensk

  • Razumemo mehanizme zlomov in posledične  spremembe

  • Smo šolani za ocenjevanje gibalnega sistema

  • Usmerjeni smo  v kinezioterapijo telesnih disfunkcij

  • Smo učinkoviti pri ponovnem učenju gibanja, zdravstveni vzgoji ter znamo komunicirati in motivirati ljudi za vadbo


Kdaj obiskati fizioterapevta?

  • Če imate bolečine v križu

  • Se vam je spremenila telesna drža

  • Čutite zmanjšano sposobnost opravljanja aktivnosti

  • Opažate zmanjšano moč mišic, gibljivost in ravnotežje

  • Želite nasvete za prepre��evanje zlomov


Pri bolniku z osteoporozo bo fizioterapevt ocenjeval:

  • Mišično-skeletni sistem (mo������������������, gibljivost, drža, rtg in drugi izvidi)

  • Dejavnike tveganja

  • Trenutno telesno pripravljenost

  • Ravnotežje in koordinacijo

  • Bolečine

  • Mobilnosti (analiza hoje, uporaba pripomočkov)

  • Kardiovaskularno stanje

k

Ogrožene so ženske, ki:

• so v menopavzi,
• imajo zmanjšano kostno gostoto,
• so ob kalorično omejeni prehrani čezmerno telesno aktivne,
• imajo težave s čezmernim delovanjem ščitnice,
prezgodaj pridejo v menopavzo,
• so jim odstranili jajčnike,
• se dalj����i čas zdravijo s kortikosteroidi (kortizon, prednizolon).


Tveganje za razvoj bolezni je povečano tudi pri nekaterih rakavih obolenjih, kroničnih boleznih jeter in revmatoidne. Bolezen je dedna.

m

V katero skupino spadate?

Fizioterapija pri različnih stopnjah napredovanja osteoporoze.

Ni vseeno kako daleč je osteoporoza že napredovala in zato ne moremo za vse stadije osteoporoze izvajati iste vaje. Kar je za nekoga z to boleznijo primerna vaja je lahko za drugega neustrezna ali celo nevarna.

Preden se namensko lotimo aktivnih vaj in gibanja z namenom preprečevanja osteoporoze, je pomembno da vemo kakšno je na��e stanje mineralne kostne gostote in v katero skupino ljudi se uvrščamo.

Če za edini kriterij vzamemo osteoporozo ali natančneje kostno gostoto se lahko uvrstimo v eno izmed treh skupin.

V prvo skupino spadajo osebe z normalno kostno maso ter osebe z ugotovljeno osteopenijo.  Osteopenijo lahko imenujemo za predhodnico osteoporoze, saj se že pojavi zmanjšana kostna gostota, vendar v manjši meri kot pri osteoporozi. Čeprav ni nujno, da vsi ki imajo osteopenijo zbolijo za osteoporozo, je verjetnost večja. K osteopeniji pripomore uživanje različnih zdravil, drog in alkohola.

Ljudje, ki se uvrščajo v to skupino lahko največ naredijo za preprečevanje razvoja osteoporoze. V tej fazi se lahko poslužujemo vseh vaj, zlasti primerne so vaje, pri katerih uporabljamo obremenitev s težo lastnega telesa (počepi, skleci). Velik vpliv na izboljšanje trenutnega stanja ima pliometrična vadba, to je vadba v katero vklju��imo številne poskoke.

V drugo skupino spadajo osebe, ki imajo osteoporozo že diagnosticirano, vendar v anamnezi nimajo zlomov kosti.

V tej fazi so primerne vaje, pri katerih delamo proti gravitaciji (proti sili teže), uporabljamo lažje uteži, elastike, primerni so po��epi. Kljub diagnosticirani osteoporozi še vedno lahko izvajamo tako fleksijske vaje (vaje pri katerih je gibanje usmerjeno proti telesu, poudarek je na mišicah sprednjega dela telesa npr.trebušnih mišicah, delajo se trebušnjaki, roke in noge približati k trupu), kot ekstenzijske vaje (vaje pri katerih se iztegujemo, roke in noge oddaljujemo od trupa, poudarek je na mišicah zadnjega dela telesa, kot so hrbtne mišice, zadnjične, stegenske, mišice goleni…), a so zadnje veliko primernejše in učinkovitejše, hkrati je manj možnosti, da si pri izvajanju vaj kaj poškodujemo.

Če se uvrščate v drugo skupino, je dobro nasvet za pravilno izvajanje vaj poiskati pri ustrezno usposobljenemu fizioterapevtu, ki vam bo izdelal program vadbe, vas opozoril na neustrezne vaje, poiskal morebitne napake pri sami izvedbi vaj in vas naučil najprimernejših vaj, glede na vaše potrebe in sposobnosti.

Pri izvajanju vaj se je potrebno izogniti večjim rotacijam trupa, hitrim sunkovitim gibom in zasukom.

V tretjo skupino spadajo osebe, ki imajo diagnosticirano osteoporozo z napredujočimi kostnimi spremembami in zlomi kosti v anamnezi ter slabotne osebe z znižano telesno težo.

Če se uvrščate v to skupino nujno potrebujete pomoč in nasvete strokovno usposobljenega fizioterapevta, ki vas bo naučil stabilizacije hrbtenice ter aktivacije pomembne globoke prečne trebušne mišice in hrbteničnih mišic.

V tej fazi je najpomembneje okrepiti jedro telesa, torej trup, da bi lahko varno izvajali ostale aktivnosti z rokami in nogami.

Naši terapevti največjo pozornost posvečajo preprečevanju padcev, izboljšanju ravnotežja, pravilnemu izboru vaj, ki izključujejo upogibanje trupa in predklone. Z nepravilno izbranimi vajami si lahko naredite več škode kot koristi, nemalokrat se zgodi, da pri prezahtevnih vajah pride do poškodbe in zloma kosti.

Zato ne čakajte predolgo, pokličite nas na 040 858 959 in se naročite na brezplačni pregled.

P.s. Pomembno je povedati, da z nestrokovno fizioterapijo lahko naredite sebi več škode kot koristi, kar pa vas lahko stane vašega zdravja in nepopravljivih posledic. Therapia d.o.o.

Ste respiratorni bolnik?

Bolniki z respiratornimi boleznimi, so večinokrat brez prave energije in volje, kar pa jim še hitreje poslabša njihovo zdravstveno stanje.

- Kaj povzročajo respiratorne bolezni?

- Kaj nastane, če se ne obrnemo na strokovnjaka?

- Kako si lahko pomagamo?

- Sporočilo gospoda Staneta


Kaj povzročajo respiratorne bolezni?

Glavna naloga respiratornega sistema je prenašanje kisika do krvi in ogljikovega dioksida iz nje, ter či��čenje samih dihalnih poti. Vse te naloge se začno pri respiratornih obolenjih opravljati slabše kar pomeni, da se človeku zelo zmanjša funkcionalna aktivnost ter je veliko bolj izpostavljen raznim zapletom kot so preleženine in podobno ter raznim oku������������bam.

Cilj respiratorne terapije je zato izboljšanje pljučne funkcije, izbolšati oteškočeno dihanje, izboljšati moč in vzdržljivost mi��ic in s tem povečati bolnikovo funkcionalno sposobnost. Kar pa ima za posledico da ima bolnik, več energije in za vaditi težje vaje in za opravljati vsakodnevne aktivnosti.


Kaj nastane, če se ne obrnemo na strokovnjaka?

Pri dolgotrajnih obolenjih, pljučnicah, poškodbah, nevroloških obolenjih, pri fizični oslabelosti, zlasti starejših ljudi in otrok, se velikokrat zgodi, da je naš respiratorni sistem dodatno obremenjen in ni sposoben učinkovito opravljati svojo funkcijo. Respiratorni sistem oslabi kar pa bolniku še dodatno jemlje energijo hkrati pa mu s tem pade tudi odpornost in je še bolj dovzeten za druge plučnice in druge virusne ter bakterijske okužbe. Zmanša se dihalni volumen, zmanša se funkcija trebušne prepone, pljuča postanejo nepredihana zato dihamo še samo plitvo z zgornjim delom pluč, nabira se sekret v dihalnih poteh, sekret se nabira tudi na stenah dihalnih poti.


Kako si lahko pomagamo?

Z respiratorno fizioterapijo s pomočjo dihalnih vaj, položajne drenaže, perkusije, Ka��elja, Huffinga, incentivne spirometrijein vibracijske masaže lahko pripomoremo k vsem zgoraj naštetim dejavnikom, ki se poslabšajo: k boljši predihanosti pljuč in lažjemu izkašljevanju, ki vodita k boljšemu počutju, višji vitalni kapaciteti pljuč, boljšemu izkoristku vdihanega zraka ter odstranjevanju sluzi, sputuma in bakterij, ki se v njem nabirajo in povzročajo bolezni dihalnega sistema ter podaljšujejo okrevanje in ležalno dobo. Za lažje razumevanje bomo razložili primer iz naše prakse. Janez,82 let, si je zlomil kolk in po operaciji je dobil od zdravnika navodila, da ima prepoved obremenjevanja kolka. Ker niti on niti svojci niso vedeli, kakšne vaje natančno lahko izvaja, so vsi skupaj raje mirovali in počakali da so se kolk zaceli. Čez 14 dni je Janez dobil močno pljučnico, ki ga je povsem oslabila in svojci z zdravnikom so se močno bali, da bo Janez celo umru. Dobil je močna zdravila, ki so sreči učinkovala proti pljučnici, a Janez se je po preboleli pljučnici, med katero je bil celo v komi zbudil povsem negibljiv, nemočen in psihično povsem na tleh. Svojci so nas prosili, če lahko začnemo z terapijo, da bi ga rešili. Po mesecu dni treninga in dihalnih vaj ter druhe vrste respiratorne fizioterapije je Janez začel pridobivati na kondiciji, zato je pridobil tudi voljo in vero v življenje. Od takrat se je stanje drastično izboljševalo in Janez je lahko čez dva meseca odšel s palicama za nordijsko hojo na dopust za eden mesec na morje.


Sporočilo gospoda Staneta

Ko sem že obupal in se predal sem moral kljub nemoči in nevolji začeti delati vaje, čeprav sem jih odklanjal, so vstrajali z mano svojci in terapevti tako dolgo, da sem videl, da pomaga. Ko sem se počutil bolje sem začel verjeti, da mi bo uspelo, vadil sem tudi sam in danes mi ni žal.

m

Pljučne bolezni, ki povzročajo težko dihanje so:

  • kronični bronhitis

  • astma

  • cisti��na fibroza

  • emfizem

m

Tehnike:

  • položajna drana������a

  • vibracijska masa����a prsnega dela

  • kašelj

  • perkusija (odluščenje sluzi od stene dihalnih poti)

  • incentivna spirometrija

  • Uporaba PEP-a s pripomočki (za čiščenje centralnih dihalnih poti)


Zato ne čakajte predolgo, pokličite nas na 040 858 959 in se naročite na brezplačni pregled. Če potrebujete usposobljenega terapevta na dom obiščite stran therapia-dom.

P.s. Pomembno je povedati, da z nestrokovno fizioterapijo lahko naredite sebi več škode kot koristi, kar pa vas lahko stane vašega zdravja in nepopravljivih posledic. Therapia d.o.o.

Preprečevanje in zdravljenje urinske inkontinence z fizioterapijo

Urinska inkontinenca je velika nevšečnost iz zdravstvenega in socialnega vidika, ki se jo lahko učinkovito lotimo z fizioterapijo in fizioterapevtskimi metodami.

Fizioterapija se poslužuje neškodljivih in ne invazivnih metod, ki nimajo negativnih posledic na človeško telo. Poleg tega ponuja dolgotrajne rezultate, ki jih lahko vzdržujemo celo življenje.

Predstavljamo vam metode, ki se jih lahko ob ustrezni strokovni podpori in vodenju nauči čisto vsak.

Trening mišic medeničnega dna

V osnovi problem predstavljajo mišice medeničnega dna, ki zaradi različnih vzrokov, kot so nose��nost, porod, menopavza, nevrološka obolenja in poškodbe, oslabijo, izgubijo na kvaliteti in posledično nezadovoljivo opravljajo svojo funkcijo.

Toda vsako mišico se z ustreznim treningom lahko obnovi in okrepi, ter ji tako povrne njene sposobnosti za opravljanje naloge.



Tipi inkontinence



Kot najpomembnejšo konzervativno metodo bomo predstavili trening mišic medeničnega dna, ali kot so ga nekoč imenovali vaje po Keglu ali Keglove vaje.

Velikokrat se zgodi da ljudje ne vejo kje se nahajajo mišice medeničnega dna in si težko predstavljajo kako bi izvajali trening. Ker gre za globoke mišice, ki niso vidne na površju telesa, npr. tako kot stegenske mišice, je tudi samokontrola otežena. Nepravilno izvajanje treninga mišic medeničnega dna pa lahko naredi ve�� težav kot koristi, zato je zelo pomembno da se pri učenju obrnete na strokovno usposobljeno osebo kot sta diplomirani fizioterapevt ali zdravnik.

Fizioterapevt ima dovolj strokovnega znanja in poznavanja anatomije in delovanja človeškega telesa, da vam bo lahko razložil kje se mišice medeničnega dna nahajajo, kako delujejo in zakaj, kako izvajati trening in kaj morate ob tem čutiti, da boste prepričani da stiskate prave mišice. Če ustna razlaga ne bo zadostovala, bo fizioterapevt uporabil tudi druge metode, od palpacije (tipanja), do različnih pripomočkov in indikatorjev pa vse do uporabe naprav, ki delujejo na principu bio-feedback informacij.

m

Znaki urinske inkontinence:

  • nenadna in močna potreba po uriniranju,

  • uhajanje urina med telesno vadbo, kašljanjem, kihanjem…,

  • uhajanje urina na poti do toalet,

  • uporaba toalet več kot 8-krat dnevno,

  • uporaba toalet več kot 2-krat v eni noči,

  • strah pred uhajanjem urina med spolnim odnosom.

m

Pisna navodila niso dovolj!

V tem članku vam ne želimo dajati pisnih navodil za izvedbo vaj, saj iz izkušenj vemo da jih vsak, ki jih prebere razume drugače in posledično tudi izvaja po svoji lastni predstavi, kar je v večini primerov nepravilno. Kot rezultat dobimo najpogosteje napenjanje zadnjičnih mišic, notranjih (adduktorjev) stegenskih mišic, napenjanje trebušnih mišic, pritiskanje mišic medeničnega dna navzdol, kar še okrepi pritisk nanje in dviga tlak v trebušni votlini in številne druge aktivnosti, ki ne vodijo do želenega rezultata.

Prav tako odsvetujemo stiskanje mišic medeničnega dna med uriniranjem, ki lahko privede do zastoja urina v mehurju.

Pred uporabo različnih vaginalnih uteži v obliki valjčkov ali kroglic pa svetujemo da se najprej prepričate da izvajate trening mišic medeničnega dna pravilno, saj lahko dobite zaradi nekaterih anatomskih položajev maternice in oblike vagine, lažno pozitivne rezultate svojega dela.

Najbolje kar lahko naredite zase, če imate težave z urinsko inkontinenco, je da poiščete strokovno pomoč diplomiranega fizioterapevta ali zdravnika, ki vas bosta naučila pravilnega izvajanja treninga mišic medeničnega dna in s tem izboljšala ali celo odpravila vaše težave.



Ženski mehur

Ženski mehur



Naši strokovnjaki se iz prakse spomnijo številnih primerov, ko so reševali problematiko uhajanja urina. Za boljše razumevanje kompleksnosti problematike bomo predstavili le enega izmed številnih.

Naneslo je tako, da je naša diplomirana terapevtka J.B. ujela delček pogovora med svojo mamo in njeno starejšo kolegico, ki ji razlaga o najnovejših vložkih, ki so se pojavili na tržišču in številnim ženskam pomagajo pri težavah z urinsko inkontinenco, saj so izredno vpojni poleg tega pa zadržujejo in nevtralizirajo neprijetne vonjave. Takoj se je pridru����������ila pogovoru o omenjeni problematiki, saj je hotela problem osvetliti tudi z drugega vidika in razložiti, da vložki ne predstavljajo nobene rešitve, saj se ukvarjajo zgolj s posledicami urinske inkontinence, kar pomeni, da preprečujejo, da bi imeli mokre hlače- začasno, samega vzroka pa ne odpravijo. Poleg tega je vsakodnevna uporaba vložkov izredno nepraktična, dolgoročno pa tudi finančno neprijazna. Tako si je vzela čas in gospe razložila zakaj do inkontinence pride, kako se jo preprečuje in v končni fazi kako se lotimo odpravljanja in reševanja problema.

Ker je to ��e vedno po večini tematika o kateri ljudje zelo neradi govorijo, se ljudje ne poslužujejo ustrezne pomoči, temveč se zatekajo k rešitvam, ki so manj neprijetne. Strinjali se boste z mano, da je veliko lažje v trgovini kupiti paket vložkov, kot o tako intimnih težavah govoriti bodisi z fizioterapevtom ali zdravnikom. Vendar je le odkrit pogovor s strokovnjakom edina primerna pot za trajno rešitev problema.

Po natančnem opisu problematike, ki se razlikuje od posameznika do posameznika, vam lahko strokovnjak sestavi program, ki bo za vas najprimernejši in bo dal najboljše rezultate.

Vrnimo se k prejšnjemu primeru. Ker je fizioterapevtka brez zadržkov, natančno in razumljivo predstavila problematiko mamini prijateljici, se je tudi ta sčasoma opogumila in razložila svojo sliko urinske inkontinence. Tako sta skupaj sestavili načrt za rešitev in se lotili učenja treninga mišic medeničnega dna, najprej v enostavnih položajih, nato v zahtevnejših in končno med gibanjem in dnevnimi aktivnostmi. Ko se je gospa naučila pravilnega stiskanja in sproščanja mišic in je razumela, da je to edini način, da se sama re��i zoprne težave, je trening izvajala redno vsakodnevno. Prvi rezultati so se pokazali že po mesecu dni, sedaj, pol leta po prvem odkritem pogovoru pa gospa nima več težav z urinsko inkontinenco in kupovanje novih, super vpojnih vložkov je le še preteklost.

Zelo pomembno je, da povemo, da za začetek treninga ni nikoli prezgodaj in bi bilo pametno z učenjem začeti že pri zelo mladih deklicah in dečkih( npr. v osnovni šoli, v okviru zdravstvene vzgoje) saj se je treninga veliko lažje naučiti, ko mišice delujejo še brezhibno, kot kasneje ko že pride do težav. Hkrati pa z rednim treningom preprečujemo kasnejše težave z UI.

Trening je potrebno izvajati vsakodnevno, celo življenje. Ko se ga naučimo pravilno in redno izvajati, nam to preide v navado, tako kot vstajanje, prehranjevanje ali umivanje zob.


Zato ne čakajte predolgo, pokličite nas na 040 858 959 in se naročite na brezplačni pregled.

P.s. Pomembno je povedati, da z nestrokovno fizioterapijo lahko naredite sebi več škode kot koristi, kar pa vas lahko stane vašega zdravja in nepopravljivih posledic. Therapia d.o.o.